Himmetçilerin mallarına el konabilir

Paralel yapıya herhangi bir şekilde yardım edenler, yakında iki cezadan birine muhatap olma tehlikesiyle karşı karşıya bulunuyor.

Halen “terör örgütü” suçlamasıyla takibata maruz bulunan paralel yapı, yargılama sonunda ister suç örgütü olarak, isterse terör örgütü olarak tescil edilsin, her iki halde de bu yapıya bağışta bulunan yahut başka şekilde yardım edenler, suç ortağı durumuna düşecek.

TBMM Adalet Komisyonu Başkan Vekili Hakkı Köylü’nün verdiği bilgiye göre, paralel yapılanma eğer suç örgütü olarak kabul edilirse, ona yardım edenler de suç örgütüne yardım etmiş olarak cezaya muhatap olabilecekler.

Terör örgütü olarak kabul edildiği takdirde ise, durum daha da vahimleşiyor. Bu takdirde, örgüte yardım edenler, “teröre finansman sağlamış” olacaklar ve kanun gereğince bütün mal varlıklarına mahkemece el konabilecek.

Hakkı Köylü’nün bu konudaki açıklaması şu şekilde:

“Sadece suç örgütü olursa, bu örgüte nereden, ne şekilde yardım eden olursa olsun, örgüte yardım etmek suçundan ceza alırlar. Bunu vatandaşımızın bilmesinde fayda var. Bunda ısrar eden olursa o, onun bileceği iş. Onu kendisi düşünür. İkincisi, eğer terör örgütü olarak kabul edilirse, çünkü terör örgütü adı altında soruşturma var şu anda. O soruşturmanın durumuna göre, örgüte finansman sağlayan kişi konumuna girer.  Bu yapıyla ilgili olarak, terör örgütü olabileceği düşüncesiyle soruşturma başlatıldığına göre, eğer terör örgütü olduğu kabul edilirse buna yardım edenler teröre finansman sağlamış olacak. Dolayısıyla, teröre finansman sağlayanlarla ilgili kanun var, o kanun gereğince bütün mal varlıklarına mahkemelerce el konulabilir.”

“Bu işin temelinde bu var. Ondan sonrası herkesin düşüncesine kalmış. Herkes, kendisini ona göre ayarlar. Şimdi bazıları der ki, ‘bu tehdit midir?’ Yok. Kimseyi tehdit falan etmiyorum, kimseyi tehdit etmek gibi falan bir düşüncemiz yok ancak bu bilgilendirmedir. Vatandaş bunu bilmeyebilir, böyle bir tehlikenin var olduğunu düşünerek herkes ona göre hareket etsin.”

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Raşid Halifelerde iman-amel bütünlüğü

Yöneticiler hesaba hazırlansın