"Atatürk" küfür etti, olanlar oldu

Tekirdağ’da Atatürk’ün geliş yıldönümü dolayısıyla yapılan törenlerde Atatürk’ü temsil eden tiyatrocu, tepki çeken küfürlü sözleri Atatürk sıfatıyla değil, oyuncu olarak söylediğini ve denize karşı sarf ettiğini açıkladı.

Mustafa Kemal’in Tekirdağ’a gelişinin 87. yıldönümü sebebiyle yapılan törende Atatürk’ü temsil eden Gökhan Akyüz,  “Erkekleri s…. edin, kadınları huzuruma getirin, ben tek tek yerleştiririm” demiş ve bu sözler medyaya yansımıştı.

Uğradığı tepkiler karşısında Facebook’taki profilinde bir açıklama yapan Akyüz, bu sözleri Mustafa Kemal’i temsilen söylemediğini belirtti. Akyüz, ayrıca bu sözlerin muhatabı olarak da Tekirdağ’ı değil, denizi gösterdi.

Gökhan Akyüz, konuyla ilgili açıklamasında şöyle dedi:

“O gün 09:30 sularında da başlayacak törene dakikalar kalmışken, iskelede prova almaktaydık. Ben o sırada Mustafa Kemal’i temsilen değil, Gökhan Akyüz olarak oyuncu arkadaşlarımın heyecanını dindirmek adına geçmişte yaşanmış bir olayı anlatıyordum. Tören sırasında, sonraki tiyatro oyununda ve film çekimleri aşamasında metinde yer almayan bu mevzu art niyetli bir gazeteci tarafından makaslanarak yayınlanmıştır.

“Sadece 30 saniyelik bir görüntü üzerine Tekirdağ Büyükşehir Belediyesinin düzenlemiş olduğu o anlamlı ve büyük törene gölge düşürülmeye çalışılması utanç vericidir.

“O görüntülerde anlaşılacağı üzerine biz ekip olarak Tekirdağ’a doğru değil, denize doğru yürümekteydik. Ben o cümleyi Tekirdağ’a değil, denize doğru sarf etmiş bulunmaktayım. Kaldı ki ben, Tekirdağ halkına Cumhuriyetçi, Atatürkçü, demokrat yapısından dolayı büyük saygı duymaktayım. O halka; kadınlarına, erkeklerine o cümleleri sarf etmek haddim değildir.

“Bu uğurda, hem o güzel insanlara hem de Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi’ne, hiç de kast etmediğim halde, mahcubiyetlerimi bildirir, özürlerimi sunarım.”

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Raşid Halifelerde iman-amel bütünlüğü

Yöneticiler hesaba hazırlansın