Millî Eğitime TED bakacak

Millî Eğitim Bakanından sonra, Eğitim ve Öğretim Politikaları Kurulunun üç üyesi de Türk Eğitim Derneği (TED) bağlantılı çıktı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından tayin edilen Eğitim ve Öğretim Politikaları Kurulunun üyelerinden Selçuk Pehlivanoğlu, TED’in internet sayfasından yaptığı açıklamada, diğer kurul üyelerinden Prof. Dr. Öktem Vardar’ın TED Üniversitesi kurucu rektörü ve mütevelli heyet üyesi, Prof. Dr. Ümran İnan’ın ise TED Ankara Koleji mezunu olduğunu müjdeledi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Millî Eğitim Bakanlığına getirdiği Ziya Selçuk da TED Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkan Yardımcısı.

Eğitim ve Öğretim Politikaları Kurulu üyesi Selçuk Pehlivanoğlu’nun http://www.ted.org.tr adresindeki TED internet sitesinde yaptığı açıklama şöyle:

TED Ailesinin Değerli Üyeleri,

Büyük Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ün talimat ve himayeleriyle kurulmuş olan Derneğimizde arkadaşlarımla yıllardır bu güzel vatanının evlatlarına daha nitelikli ve çağdaş bir eğitim hakkı verilmesi için mücadele ediyoruz. Bugün, eğitim politikalarında büyük fark yaratan bir sivil toplum kuruluşunun Genel Başkanı olarak, Eğitim ve Öğretim Politikaları Kurulu üyeliğine atandım. İlkelerimiz doğrultusunda, kurulda yer alan Bilkent Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Abdullah ATALAR, Koç Üniversitesi Rektörü TED Ankara Koleji Mezunu Prof. Dr. Ümran İNAN, TED Üniversitesi Kurucu Rektörü ve Mütevelli Heyet Üyesi Prof. Dr. Öktem VARDAR gibi yetkin isimlerle çocuklarımıza daha iyi bir gelecek sağlamak için çalışacağız. Bir ülke görevi ve sorumluluğu olarak gördüğüm bu görevin, Türk Eğitim Derneğimiz ve ülkemiz için hayırlı olmasını diliyorum.

Eğitim ve Öğretim Politikaları Kurulu, Millî Eğitim Bakanlığının çalışmalarını izleyerek Cumhurbaşkanına raporlar ve teklifler sunacak.

Türk Eğitim Derneği, Atatürk’ün talimatıyla “Türk Maarif Cemiyeti” adıyla 1928 yılında kuruldu, 1946’da ise Türk Eğitim Derneği adını aldı.

Genel Başkan Pehlivanoğlu, derneğin tanıtım katalogundaki takdim yazısında TED’in kuruluş ve misyonunu şu cümlelerle açıklıyor:

Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün yol göstericiliğinde Cumhuriyetimizin zor koşullarında kurulan Türk Eğitim Derneği (TED), kurulduğu 1928 yılından itibaren sürekli büyümenin gururunu yaşıyor.

Türk Eğitim Derneği, eğitim alanında sivil girişimlerin etkin kılınmasını, okul öncesinden yüksek öğretime kadar tüm eğitim kademelerinde yaptığı çalışmaları ülke çapında ve uluslararası düzeyde sürdürmeyi, uygarlık değerlerini koruma ve geliştirme çabasında etkin rol oynamayı hedefleyen, çağdaş ve ilerici bir sivil toplum kuruluşudur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kur'an mealleri din eğitiminde baş köşeyi almalı

Raşid Halifelerde iman-amel bütünlüğü