Hayatı hayat, insanı sultan yapan sır: dua

   

Her bir kulun doğrudan doğruya Allah ile irtibatını ifade eden “dua” gerçeği, Bir Ayet Bir Hadis programının 12. bölümünde âyet ve hadislerin konusunu teşkil ediyordu.

31 Ekim Salı akşamı yayınlanan bölümde okuduğumuz âyet-i kerime ve hadis-i şerifin mealleri şöyle idi:

Kullarım senden Beni sorarlarsa, Ben çok yakınım. Bana dua ettiğinde, dua edenin duasına cevap veririm.  Onlar da Bana cevap versinler ve Bana iman etsinler ki, doğru yolu bulmuş olsunlar. (Bakara, 2:186).

Dua ibadetin ta kendisidir. (Ebû Dâvud, Vitr: 23; Tirmizî, Daavât: 1).

Okuduğumuz âyetin her bir kelimesi, dua gerçeğini açıkladıktan başka, hayatı hayat yapan ve her bir mü’mini doğrudan doğruya Rabbine bağlayan önemli hakikatler içeriyordu. Daha başka âyet ve hadisler de dua gerçeğine çeşitli açılardan yeni boyutlar kazandırdı.

Bir Ayet Bir Hadis programı Salı akşamları https://www.youtube.com/yazarumitsimsek  adresinden canlı olarak yayınlanıyor. (Programla ilgili duyuruları almak için ücretsiz olarak abone olmayı unutmayınız).

24 Ekim Salı akşamı yayınlanan “dua” konulu 11. Bölümün kaydını bu adresten izleyebilirsiniz:

https://www.youtube.com/watch?v=cj6r8vq57AY 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Raşid Halifelerde iman-amel bütünlüğü

Yöneticiler hesaba hazırlansın